giovedì 20 dicembre 2007

Vincenzo de Simone, poesia dedicata al nostro dialetto

Vincenzo De Simone nacque a Villarosa (En) il 19 novembre 1879, si laureò a Catania in medicina ed andò ad esercitare la professione a Milano, non dimenticò mai la sua terra natale e ad essa dedicò tante opere, tradotte anche all'estero.
La biografia completa la trovate qui:
http://www.csssstrinakria.org/poeti.htm

Una sua poesia dedicata alla nostra lingua

"Lu sai pirchì iu l'amu lu dialettu
la matri lingua di lu me paisi?
Pirchì mi la nzignaru senza spisi
e senza sforzu di lu me ntillettu;

pirchì non ci nni levu e non ci nni mettu,
ca lu so meli, cu' fu, ci lu misi;
pirchì è onesta, tennira e curtisi
e quannu canta attenta a lu me pettu.

L'amu pirchì ci sentu dintra la vuci
di tutti li me' nanni e li nannavi
di tutti li me' vivi e li me' morti;
l'amu pirchi' mi fa gridari forti:

terra fistanti mia, cori me duci!"

3 commenti:

marcella candido cianchetti ha detto...

bellissima poesia che mi ha fatto conoscere un amico siculo,ne farò un post con traduzione e una bella immagine della mia sicilia buona serata

MG ha detto...

siete sicuri della data di nascita?

Unknown ha detto...

Hai ragione luna, grazie per il suggerimento, ho corretto :-)